Liverpool World Museum


Jag i St. John's Gardens




John framför Liverpool World Museum

Nu är vi tillbaka på muséet. Vi sitter i caféet här och jag har just betalat en tredjedel av min skolavgift. Det är skönt att ha betalat och äntligen fullföljt registreringen vid skolan, men att vara £1075 fattigare känns mindre kul. Men men, pengar investerade i min framtid är förhoppningsvis money well spent :)

I tisdags var vi alltså på ett jobbsökarevent, vilket var givande i dubbel bemärkelse. Dels fick John träffa en person som kan hjälpa honom med både CV och jobbjakt, och dels fick vi en goodiebag innehållande mugg, vattenflaska, penna, block, musmatta, nyckelring och jojo. Vi passade även på att delta i en tävling som var helt gratis, och jag vann ett PSP-spel (som jag skickade hem till David illa kvickt). Jag älskar att vinna saker! Synd bara att jag aldrig vinner något riktigt häftigt, som gratis resor (vår housemate Caroline vann tydligen flera resor förra året...).

Det blev tyvärr inget festande på kvällen (tjejen vi skulle ut med hade väl festat lite väl mycket redan och gick och lade sig vid halv nio istället). Dålig stil tycker jag. Men vi kommer nog ut tids nog ändå... min freshers' week börjar på måndag och det är under den veckan studenterna festar mest, om jag har fattat saken rätt.

Nu ska vi nog promenera bort till stadskärnan (vilket tar max 5 minuter) och så ska jag köpa lite nödvändigheter. Det blir säkerligen en fika med innan vi åker hem - det brukar ju bli det mitt sällskap ;)

Later!



P.S. Det kommer en snubbe och installerar internet hos oss nästa fredag. Internetbeställningen strulade ytterligare eftersom den som bodde i vårt hus före oss har en massa skulder hos Virgin, men nu ser det ut att ordna sig! D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0