National Insurance Number-intervjuer

Vid kvart i elva idag hoppade vi på bussen ner till stan. Vi hade kollat upp att det var buss 82 vi skulle ta bort till St. Mary's Road där intervjuerna skulle hållas, men det var lättare sagt än gjort. Vi fick leta ett tag för att hitta rätt busshållplats, och sedan dröjde det några minuter till innan bussen faktiskt kom. Själva bussresan tog längre tid än väntat även den, och när det var tio minuter kvar till min intervju började jag känna mig lite smått panikslagen. Jag hade tid på Jobcentre Plus klockan 11.45, och 11.40 stannade bussen, men den hade åkt för långt så vi fick gå tillbaka en bit. Som tur var hittade vi huset vi skulle till nästan direkt, och prick 11.44 rusade jag in genom dörren där. Det hade inte känts bra att komma för sent till en sådan intervju, jag vill ju gärna ha ett national insurance number så att eventuellt deltidsjobbsökande går smidigt i framtiden :)

Själva intervjun handlade bara om att tillsammans med en anställd där fylla i en blankett. John hade egentligen tid kvart över ett, men han fick komma in precis efter mig så vi var klara där redan vid halv ett, vilket var trevligt då det inte var något ställe man gärna stannar länge på. Som ni ser på bilden nedan var utsidan av huset grått och trist, och insidan var inte mycket bättre den heller. Numrena får vi hemskickade till oss om två veckor ungefär; det ska helt enkelt inte vara några problem att få sådana eftersom vi är från ett annat EU-land och därmed har rätt att arbeta här.

Nu ska jag fortsätta smutta på min cappuccino. Hej så länge!

 

John dansar i Garston :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0