Uppdatering

Nu sitter vi här på puben igen och använder oss av deras internetanslutning. Förhoppningsvis får vi internet installerat hemma den 21:a, men jag känner mig inte alltför säker på att det faktiskt blir av. Så fort jag får mina kontodetaljer ska jag fixa en prenumeration på BT Openzone så att jag kan surfa på ställen där det finns (caféer mestadels), men annars är det bara att vänta och hoppas på det bästa!

I lördags var vi på Liverpool World Museum en sväng och strosade runt på alla fem våningarna. Under dagen passerade vi en hel del som hade gjort sig bra på bild, men dessvärre hann vi bara ta ett enda kort innan kameran dog:

Jag framför St. John's Gardens

Den där St. John låg verkligen i! Både kyrkor, gator, trädgårdar och shoppingcenter är namngivna efter honom. Undra vilken typ av mirakel han sysslade med? Någon som vet?

Idag lämnade jag förresten hemmet ensam för första gången. Snacka om att man blir behandlad annorlunda när man går ut utan pojkvän här! Redan innan jag hade hunnit på bussen hade två bilar tutat efter mig. Jag förstår inte riktigt vitsen med att tuta efter någon, men det verkar vara ett populärt tillvägagångssätt i de här trakterna...

Här har vi dagens fynd:

Långa toppar från Primark i mina favoritfärger, £4 styck

Imorgon blir en fullspäckad dag. Vi ska träffa hyresvärden och få en kopia av kontraktet (som behövs när vi ska skaffa national insurance numbers), gå på ett jobbsökarevent, lämna tillbaka värmegrejen vi köpte för någon vecka sedan som redan slutat fungera, och så ska vi ut och festa med Kayleigh och hennes kompisar på kvällen. Det låter rätt intressant i mina öron!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Liza

thinking of you, miss you- sooo much!

hoppas allt är bra med er!! <3

2009-09-15 @ 01:21:14
URL: http://viktorialenegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0