Precis som hemma...

... men ändå inte. Inte ens McDonald's är detsamma här borta. Newsflash: de har ingen vitlöksdip! Ketchup, barbecue, sweet&sour och curry fanns det att välja på. Curry?! Det är inte riktigt vad jag vill doppa mina pommes i, men låt gå då. Och i ketchuppumpen var det inte ketchup... vad det var vet jag inte riktigt, men jag gissar på HP Sauce eller något liknande. Skumt.

Annars fortsätter vi fixa i ordning så gott vi kan. Idag köpte vi två badlakan och ett gäng sängkläder, så man klarar sig när den ena uppsättningen är i tvätten. Apropå tvätt så köpte vi ett torkställ att hänga nytvättade grejer på för en vecka sedan, men det gick sönder första gången vi använde det (tre t-shirtar hann vi hänga på det innan det kollapsade). Så idag skaffade vi ett nytt sånt också - ett rejält i metall, med skruvar och allt! Hoppas det funkar bättre.

Än så länge är det lagom spännande här borta, men det blir nog bättre om ett par veckor. När skolan börjar ska jag skaffa vänner som kan visa oss runt i stan, och som man kan hänga med ut på helgerna. Nånstans måste ju folk i vår ålder samlas på fritiden, vi vet bara inte var än.

Nu ska vi hem och äta och se på film :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0