Resultatet

Hyllan kom idag när jag var i skolan. Det är den i mitten i mörkt trä som är ny, och jag känner mig riktigt nöjd med rummet nu efter att ha möblerat om och sorterat alla grejer. Riktigt nöjd med de förvaringsmöjligheter vi skapat och att vi ändå fått golvytan att kännas större. Mindre nöjd med att vårt lilla rum redan innehåller femtioelva olika träslag... Men men. Man tager vad man haver.


Här är förresten gardinerna vi köpte i måndags:

 


Nyansen framgår inte riktigt på kortet, men som ni ser är de bruna. Helst hade jag velat ha vinröda eller plommonlila gardiner - jag vill ju ha det mesta i de färgerna - men eftersom allt annat går i brunt och beige valde jag att hålla mig till det. Färgklickar tänkte jag istället slänga in med hjälp av ett par, tre bilder på väggarna. Vi får egentligen inte spika i väggarna, men eftersom de redan ser förjävliga ut tänker jag nog ignorera det.

Mörka gardiner var ett genomtänkt val från vår sida eftersom det annars blir plågsamt ljust i rummet på morgonen. Riktigt sådär ljusrörs-ljust så det bränner i ögonen när man slår upp dem för första gången när man vaknat. Anledningen till att vi har dem fördragna helt även på eftermiddagen är att det passerar rätt mycket folk ute på gatan och vi vill inte gärna att de ska se in. Privacy is bliss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0